Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj řeči
Beránková, Eva ; Trpišovská, Dobromila (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem řeči u dětí do 3 - 4 let věku. Jejím cílem bylo zjistit, jakým způsobem probíhá vývoj řeči u dětí v současné době a porovnat ho s výzkumem prof. Václava Příhody. V teoretické části jsou definovány důležité termíny, popsán vývoj řeči podle prof. Václava Příhody, ale též podle dalších autorů. Zmíněny jsou i faktory ovlivňující vývoj řeči. Praktická část byla realizována pomocí elektronického dotazníku určeného rodičům dětí a prostřednictvím pozorování deseti vybraných dětí. Získaná data byla zpracována pomocí počítačového programu. Výsledky práce shrnují, v jakém věku probíhají jednotlivá vývojová období vývoje řeči a vymezují rozdíly s výzkumem prof. Václava Příhody. Ve výzkumné části byly zjištěny některé rozdíly mezi mými a Příhodovými výsledky výzkumu. Mnoho současných dětí začíná správně používat podřadné souvětí až mezi třetím a čtvrtým rokem života, na rozdíl od dětí, které byly součástí Příhodova výzkumného souboru. Malá část dětí z výzkumného vzorku dokonce začíná se samotným souvětím až po třetím roce života. KLÍČOVÁ SLOVA řeč, vývoj řeči, komunikace, odlišný vývoj řeči, vývojová stádia řeči
Úroveň slovní zásoby u žáků na začátku 1 tř. základní školy
KUČEROVÁ, Milena
V diplomové práci zjišťuji úroveň slovní zásoby u žáků 1. třídy základní školy. Definuji řeč a pojednávám o vývoji řeči v jednotlivých věkových obdobích. Zabývám se způsoby, kterými lze vyšetřovat komunikační schopnosti u žáka při vstupu do 1. třídy. Zmiňuji se o jednotlivých jazykových rovinách, pomocí nichž se sleduje řečová produkce. Sleduji vliv sociálního prostředí na vývoj řeči u dítěte. V další části mé práce zjišťuji pomocí dějového obrázku úroveň slovní zásoby a dovednost dětí vypravovat o daném obrázku. Pomocí testu Jaroslava Jiráska zkoumám úroveň verbálního myšlení u žáků na začátku 1. ročníku základní školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.